Koku ve Tat Markaları

- Koku ve Tat Markaları
Enstitü tarafından koku ve tatların çizimle görüntülenebilme veya benzer biçimde ifade edilebilme şartını (grafik gösterim) yerine getiremediği kabul edilmektedir.
Koku ve Tat MarkalarıKoku MarkasıKoku MarkalarıKoku PatentiTat MarkalarıTat MarkasıTat PatentiKokuTatTat Patent BaşvurusuTat Marka BaşvurusuKoku Marka BaşvurusuKoku Patent Başvurusu
22 Ağustos 2016
1.290 kez görüntülendi
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR
Coğrafi Yer Adlarını İçeren Marka Başvuruları Kural olarak Türkiye’deki il adları münhasıran marka olma niteliğini haiz bulunmamaktadır. Bununla birlikte, il adları yanlarına gelen ikinci bir ibare ile birlikte kullanıldıklarında (diğer ret nedenleri saklı kalmak kaydıyla) kural olarak ayırt edici niteliğe...
Coğrafi yer adının yanı sıra başka unsurlar taşıyan marka başvurularında değerlendirme, diğer uygulamalarda olduğu gibi söz konusu unsurun marka olabilme niteliği de dikkate alınmak suretiyle bir bütün olarak yapılmalıdır. Konuya ilişkin olarak Yargıtay “Konya Jant” kararında: “KONYA JANT + ŞEKİL”...
“Has”, “Öz”, “Yeni” Ön Ekleri “Has”, “öz” ve “yeni” gibi ön ekler genel olarak markaların benzerlik ilişkisini ortadan kaldırmaz. Bu ekler ilgili tüketici kesiminde aynı firmanın ürünü izlenimini bırakır. Bu nedenle bu tür ön eklerin markaya yeterli derecede ek ayırt...
Renk ve Renk Kombinasyonları Renklerin somutlaşmış belli bir şekil dâhilinde kullanılması, yani sınırları belli bir şeklin renklerle ifade edilmesi halinde, değerlendirme renklerden oluşan ilgili şeklin ayırt edici niteliğe sahip olup olmadığı açsından yapılır. Bu tür bir kullanım, renk markasından ziyade...
Harfler ve Sayı Markaları Ayırt edici niteliğe sahip olan harfler ve sayılar marka olarak tescil edilebilir. Bununla birlikte, stilize edilmemiş, özel biçim verilmemiş ve özgün bir niteliği bulunmayan standart karakterlerle yazılmış tek harfler ve tek basamaklı sayıların, başvurunun özel koşulları...
Marka Başvurularında Aynılık Başvuruya konu işaretin daha önce tescil edilmiş (veya başvurusu yapılmış) marka ile aynı olması, karşılaştırılan işaretlerin özdeş, farksız, tıpa tıp taklit, aynen veya bire bir kopya olmalarını ifade eder. Aralarında küçük de olsa farklılık bulunan markalar ise...
Kelime Kombinasyonları (Bileşke Markalar) Bileşke markaları ayırt ediciliğinin tespitinde, markayı oluşturan her bir kelime ya da bileşenin tek tek değerlendirilmesi yeterli değildir. Bu tür markalarda, bileşke markanın ihtiva ettiği kelimelerin tamamı itibariyle bir bütün olarak ilgili tüketici kesimi üzerinde bıraktığı...
Marka Başvurusunda Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzerlik Ayırt edilemeyecek derecede benzerlik tespit edilirken ortalama tüketiciler esas alınacak ve incelenen başvuru ile önceki markalar arasında, markaların asli ayırt edici unsurları bakımından tereddüde yer vermeyecek derecede benzerlik durumu araştırılır. Ortalama tüketici grubu başvurunun...
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BİR YORUM YAZIN