+90 212 640 90 39

Sosyal Medyada Biz}

Kütüphane

Başbakan Yıldırım’ın çağrısı üzerine 60 kadın modacı Halepli kadınlar için tasarladıkları Sonbahar – Kış kreasyonunun parasını Halepli kadınlara gönderecekler. Başbakan Binali Yıldırım’ın, Halep’te acı çeken kadınların seslerini duyurmak için kadınlara yaptığı flaş çağrı anında karşılık buldu. 17-18 Aralık tarihlerinde Hilton...
1. Adım: İbare “coğrafi terim” olarak anlaşılıyor ve bu şekilde yaygın olarak biliniyor mu? Markanın ilgili tüketicinin zihninde oluşturduğu asıl anlam bir coğrafi yer mi?Coğrafi yerlerin (ülke, şehir, kasaba, köy…) büyüklüğünü mutlak bir kritere bağlamak mümkün değildir. Çünkü küçük bir...
Coğrafi yer adının yanı sıra başka unsurlar taşıyan marka  başvurularında değerlendirme, diğer uygulamalarda olduğu gibi söz konusu unsurun marka olabilme niteliği de dikkate alınmak suretiyle bir bütün olarak yapılmalıdır. Konuya ilişkin olarak Yargıtay “Konya Jant” kararında: “KONYA JANT + ŞEKİL”...
“Has”, “Öz”, “Yeni” Ön Ekleri “Has”, “öz” ve “yeni” gibi ön ekler genel olarak markaların benzerlik ilişkisini ortadan kaldırmaz. Bu ekler ilgili tüketici kesiminde aynı firmanın ürünü izlenimini bırakır. Bu nedenle bu tür ön eklerin markaya yeterli derecede ek ayırt...
KHK’nın 7/1(c) maddesi, mal veya hizmetleri coğrafi kaynak yönünden doğrudan tanımlayan marka tescil başvurularının reddedileceğini hükme bağlamaktadır. Coğrafi Yer Adı İçeren Marka Başvuruları ile ilgili Bu husus değerlendirilirken mal veya hizmet listesi kapsamı öncelikli olarak dikkate alınmalıdır. Markayı oluşturan coğrafi yer...
Aidiyet Bildiren Tamlamalar İyelik ekleri alan kelimeler birlikte kullanıldığı ibareyle birlikte anlamlı bir tamlama oluşturuyorsa, markalar birbirleriyle ayırt edilemeyecek derecede benzer kabul edilmez. Örnek: Sizin Aktar                Sizin Kasap Benim Tatilim      ...
Tanımlayıcı Unsur İçeren Kelime Markaları Kelime markasının sonuna eklenen tanımlayıcı ibarenin, markanın anlamsal olarak farklılaşmasına sebep olduğu ve ortalama tüketicinin bütünsel algısında tamamen farklı bir izlenim yaratan markalar, mal ve hizmetlerin niteliğine bakılmaksızın 7/1(b) kapsamında benzer kabul edilmez. Örnek: Sınıf...
Kişi Adları Türkiye’de bazı ad ve soyadlar yaygın olarak kullanılırken bazıları daha az kullanılmakta, ad ve soyadların ayırt edicilik gücü kullanım yaygınlığıyla ters orantılı olarak değişmektedir. Genel kural olarak, ad ve soyad içeren markalarda bu kelimelerden sadece birisini içeren markalar7/1(b)...
Ayırt Edici İşaretle Birlikte Mal/Hizmet Adı Kullanılması Talep Edilen Mal ve Hizmetler için Tanımlayıcı Nitelikteki İbarelerin Kullanımı Marka Tescili talep edilen mal ve hizmetler için tanımlayıcı nitelikte olan ibarelerin marka örneğinde kullanımı kural olarak markanın ayırt edici niteliğini güçlendirmez. Bu...
Coğrafi Yer Adlarını İçeren Marka Başvuruları Kural olarak Türkiye’deki il adları münhasıran marka olma niteliğini haiz bulunmamaktadır. Bununla birlikte, il adları yanlarına gelen ikinci bir ibare ile birlikte kullanıldıklarında (diğer ret nedenleri saklı kalmak kaydıyla) kural olarak ayırt edici niteliğe...
Özel Hallerde “Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzerlik” Aşağıda belirtilen ilkeler uygulamada sıklıkla karşılaşılan özel durumlara ilişkin Enstitü uygulamasının belirlenmesine yöneliktir. İlkeler özel durumlara ilişkin olduğundan pratikte karşılaşılan her duruma uygulanmaları mümkün değildir. Açıklamaların belirtilen spesifik hallere ilişkin genel değerlendirmeler olarak algılanması, ancak...
Marka Başvurusunda Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzerlik Ayırt edilemeyecek derecede benzerlik tespit edilirken ortalama tüketiciler esas alınacak ve incelenen başvuru ile önceki markalar arasında, markaların asli ayırt edici unsurları bakımından tereddüde yer vermeyecek derecede benzerlik durumu araştırılır. Ortalama tüketici grubu başvurunun...
Sonraki Sayfa »