“Has”, “Öz”, “Yeni” Ön Ekleri
“Has”, “Öz”, “Yeni” Ön Ekleri
“Has”, “öz” ve “yeni” gibi ön ekler genel olarak markaların benzerlik ilişkisini ortadan kaldırmaz. Bu ekler ilgili tüketici kesiminde aynı firmanın ürünü izlenimini bırakır. Bu nedenle bu tür ön eklerin markaya yeterli derecede ek ayırt edicilik katmadığı kabul edilir.
Örnek:
HAS KARACANLAR KARACANLAR
ÇULLAS YENİ ÇULLAS
(Ayırt edilemeyecek derecede benzer)
Bununla birlikte kullanılan ekler birlikte kullanıldığı ibareyle kaynaşmış ve kök kelimeden uzaklaşarak yeni ve farklı bir algı yaratmışsa markalar 7/1(b) maddesi kapsamında değerlendirilmez.
Örnek:
ÖZAKIN AKIN
HAS BEY BEY
YENİYURT YURT
(Ayırt edilemeyecek derecede benzer değil)