Size bir telefon kadar yakınız
0 212 640 90 39
Dil Seçin
trende
Dil Seçin
trende
30.08.2016
4.710 görüntülenme

Kişi Adları

Türkiye’de bazı ad ve soyadlar yaygın olarak kullanılırken bazıları daha az kullanılmakta, ad ve soyadların ayırt edicilik gücü kullanım yaygınlığıyla ters orantılı olarak değişmektedir. Genel kural olarak, ad ve soyad içeren markalarda bu kelimelerden sadece birisini içeren markalar
7/1(b) maddesi kapsamına girmez.
Bununla birlikte:
i. Ortak ibare diğer ibareye oranla ayırt edicilik niteliği çok güçlü, tanınmış ya da çok iyi bilinen bir marka ise markalar 7/1(b) maddesi kapsamına girebilir.
ii. Ortak ibare markada baskın ve asli unsur şeklinde konumlandırılmışsa markalar 7/1(b)
maddesi kapsamına girebilir.
iii. Marka örneklerinde kullanılan başka unsurlar markalar arasındaki benzerliği zayıflatıyorsa markalar 7/1(b) maddesi kapsamına girmeyebilir.
Örnekler:

Yavuz Üstün hakmak          Hakmak

(Ayırt edilemeyecek derecede benzer değil)

ARÇELİK ARÇELİK Ali Üstün
(Ayırt edilemeyecek derecede benzer)

ETİKETLER: